Algemene Voorwaarden
Algemeen
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elke behandeling, aanbieding en transactie tussen Beauty Kafe en de klant, tenzij er door de partijen op een uitdrukkelijke en schriftelijke manier is afgeweken van deze algemene voorwaarden.
Verplichtingen van het schoonheidssalon
Beautykafe staat ervoor in dat de behandelingen die worden uitgevoerd voldoen aan de eisen van goed en zorgvuldig vakmanschap. Hierbij wordt gebruikgemaakt van degelijke materialen en producten.
Beautykafe zal de klant op de hoogte stellen van de aard en de omvang van de behandeling, de te verwachte resultaten en eventuele risico’s van de behandeling. Beautykafe zal de klant zoveel als redelijkerwijs mogelijk is informeren over de financiële gevolgen van de wijziging of aanvulling van de behandeling. Beautykafe zal aan de klant vragen om de juiste informatie te verstrekken die nodig is om de behandeling naar behoren uit te kunnen voeren.
Beautykafe voert geen behandelingen uit die buiten haar beroepscompetenties valt.
Verplichtingen van de klant
De klant dient alle gegevens aan Beauty Kafe te verstrekken, die redelijkerwijs noodzakelijk zijn voor het goed uitvoeren van de behandeling.
De klant dient vooraf aan het sluiten van de overeenkomst het schoonheidssalon op de hoogte te brengen van eventuele specifieke wensen.
Betaling
Het schoonheidssalon vermeldt de prijzen van alle behandelingen en producten zichtbaar op de website en in het salon.
De vermelde prijzen zijn inclusief btw.
Aanbiedingen zijn geldig gedurende de vermelde looptijd en/of voor zolang de voorraad strekt.
De klant dient direct na de behandeling de betaling van de behandeling en de aankoop van eventuele producten contant, via payconiq of bankapp te voldoen.
Onder contante betaling valt ook het bijschrijven van het verschuldigde bedrag op de rekening van het schoonheidssalon op het tijdstip van de aankoop via een erkende vorm van elektronisch betalen.
Annuleringsvoorwaarden
De klant dient bij verhindering de afspraak 48u vooraf aan de afspraak te annuleren, verzetten.
Wanneer de klant de afspraak niet 48u voor de afspraak annuleert, mag het schoonheidssalon het volledige bedrag voor de afgesproken behandeling bij de
klant in rekening brengen.
Wanneer de klant meer dan 15 minuten te laat komt, mag het schoonheidssalon de afspraak annuleren en toch het volledige bedrag voor de afgesproken behandeling bij de klant in rekening brengen.
Garantievoorwaarden
Het schoonheidssalon biedt de klant 7 dagen garantie op de behandeling en/of producten.
Deze garantie geldt niet, wanneer:
1. De klant andere producten heeft gebruikt, dan die door het schoonheidssalon zijn aanbevolen.
2. De klant de adviezen over de nazorg van de behandeling niet heeft opgevolgd.
3. De klant de producten niet volgens het advies van het schoonheidssalon heeft gebruikt.
4. De klant de aanbevolen producten niet volgens de gebruiksaanwijzing heeft gebruikt.
Klachtenafhandeling
Heeft de klant een klacht over de behandeling of een product, dan dient deze zo spoedig mogelijk, maar minimaal binnen 5 werkdagen na ontdekking, schriftelijk per e-mail en via de telefoon gemeld te worden bij het schoonheidssalon.
Het schoonheidssalon moet binnen 5 werkdagen een passend antwoord geven op de klacht.
Is een klacht gegrond, dan zal het schoonheidssalon de behandeling opnieuw uitvoeren, zoals men overeengekomen is. Is dit volgens de klant zinloos, dan dient de klant dit schriftelijk kenbaar te maken.
Komen het schoonheidssalon en de klant niet tot overeenstemming, dan kan de klant de klacht voorleggen aan de wetgever of een mediator.
Beschadiging & diefstal
Wanneer de klant meubilair, apparatuur of producten in het schoonheidssalon beschadigt, dan heeft het schoonheidssalon het recht om een schadevergoeding van de klant te eisen. Diefstal wordt door het schoonheidssalon altijd direct bij de politie gemeld.
Behoorlijk gedrag
De klant dient zich in het schoonheidssalon te gedragen volgens de algemeen aanvaardbare normen. Wanneer de klant ook na meerdere waarschuwingen
ongehoord bedrag blijft vertonen, heeft het schoonheidssalon het recht om de klant zonder opgaaf van reden de toegang tot het schoonheidssalon te weigeren.
Recht
Op elke overeenkomst tussen Beauty Kafe en de klant is het Belgische recht van toepassing. In het geval van uitleg van de inhoud en strekking van deze algemene voorwaarden is telkens de Nederlandse tekst bepalend. De versie die van toepassing is, is steeds de laatst gedeponeerde versie of de versie die van kracht was tijdens het tot stand komen van de overeenkomst.
BEDRIJFSGEGEVENS
De éénmanszaak Atelier V&V (Katrien Verhoeven), gevestigd in Kapelstraat 6A, 2580 Putte, België en bereikbaar onder telefoonnummer 0478 222 970 of via het e-mailadres contact@beautykafe.be, met BTW-nummer BE0797.469.365
GESCHILLEN
Eventuele geschillen die onderling niet kunnen worden opgelost zullen worden behandeld door de Rechtbank van Mechelen.
Informatie over alternatieve geschillenbeslechting is te vinden via deze link: doch wij behouden ons het recht voor geschillen uitsluitend aan de rechtbanken voor te leggen.
GEGEVENSBEHEER & PRIVACY
Alle gegevens die u ons doorgeeft worden enkel gebruikt voor interne en automatische verwerking in het kader van een verantwoord klantenbeheer en bedrijfsvoering voor de verkoop, zoals het verwerken van bestellingen en klantenbeheer.
Wij verstrekken geen gegevens aan derden die uw persoonlijke levenssfeer aantasten.
De wettelijke voorschriften met betrekking tot de bescherming van persoonsgegevens, zoals vastgesteld in de Wet van 8 december 1992 (Privacywet) worden door Beauty Kafe nageleefd.
Klanten hebben altijd de mogelijkheid hun eigen gegevens in te zien, te wijzigen of te verwijderen.